Fonts d’imatges i dades

Imatges

Fotografia de Patrick Reichboth a Unsplash

Fotografia de Cris Bosch a Unsplash

Fotografia de Felicia Buitenwerf a Unsplash

Fotografia de Headway a Unsplash

Fotografia de Timon Studler en Unsplash

Fotografia de Jordi Ferrer a Viquipèdia

Fotografia de Kostya Markevich a Unsplash

Varies

Dades

La dada que 1 de cada 7 professionals de coll blanc a Catalunya ho són del sector del màrqueting, comunicació, publicitat i relacions públiques és una aproximació realitzada amb les següents dades: 560 mil professionals en categories de professions de "coll blanc" a Catalunya (Linkedin 2021); 28,9 mil professionals de publicitat i estudis de mercat (Idescat 2022); 14,2 mil professionals de cinema, vídeo o so (Idescat 2022); 5,2 mil professionals de radio i televisió (Idescat 2022); 8,2 mil professionals de serveis de la informació (Indescat 2022); 21 mil professionals de màrqueting (Linkedin 2021).

La dada del mercat del màrqueting i la comunicació a Catalunya de 6,2 mil milions d’euros, és el resultant de multiplicar la inversió en màrqueting a Espanya el 2023 (31.891 milions d'euros, font: AMKT) per la proporció del PIB de Catalunya respecte al total d'Espanya (19,52%; PIB Cat 2023: 292.474 M€, font: Idescat; PIB Esp 2023: 1.498.324 M€, font: INE). L'Idescat publica una xifra de negocis directa per al sector CNAE 73 "Publicitat i estudis de mercat" a Catalunya per al 2022 de 4.853 milions d'euros, que és però limitada al ser específica per a aquest subsector.

1,7% representa el pes del PIB de Catalunya sobre el PIB total de la Unió Europea (Idescat, 2023)(WorldBank, 2023).

22% de creixement del sector del màrqueting i la comunicació de 2021 a 2022 segons marques i agències (font: estudi Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya amb Col·labora Brands)